Καλώς ορίσατε στο ενημερωτικό blog του Π. Τ. Κρήτης της Έ. Ε. Χ.
Σκοπός δημιουργίας του blog είναι
να λειτουργήσει ως ένα μέσο διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων για θέματα Χημείας και όχι μόνο!
Περιμένουμε τις απόψεις σας τους προβληματισμούς και τις προτάσεις σας!
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ Π. τ. Κρήτης
Επιμενίδου 19, Ηράκλειο Κρήτης
Τηλέφωνο-fax : +30 - 2810 - 220 292
e-mail: eexkritis@yahoo.com
Site: www.eex-crete.gr
Αναζητείστε την ομάδα μας στο facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=295140294473
Ωράριο λειτουργίας της γραμματείας του Π.τ. Κρήτης:
Τετάρτη, Παρασκευή 18:00-21:00
Σκοπός δημιουργίας του blog είναι
να λειτουργήσει ως ένα μέσο διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων για θέματα Χημείας και όχι μόνο!
Περιμένουμε τις απόψεις σας τους προβληματισμούς και τις προτάσεις σας!
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ Π. τ. Κρήτης
Επιμενίδου 19, Ηράκλειο Κρήτης
Τηλέφωνο-fax : +30 - 2810 - 220 292
e-mail: eexkritis@yahoo.com
Site: www.eex-crete.gr
Αναζητείστε την ομάδα μας στο facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=295140294473
Ωράριο λειτουργίας της γραμματείας του Π.τ. Κρήτης:
Τετάρτη, Παρασκευή 18:00-21:00
Τρίτη 15 Ιουνίου 2010
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Π.Τ. Κρήτης Ε.Ε.Χ. ΤΕΤΑΡΤΗ 9/6/2010
Έγινε συνάντηση της επιτροπής Παιδείας του Π.Τ. Κρήτης της Ε.Ε.Χ. την Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010, στα γραφεία του Π.Τ. Συζητήθηκε κυρίως το θέμα που έχει προκύψει μετά την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για περικοπή της ύλης στην Χημεία αλλά και στα υπόλοιπα θετικά μαθήματα. Υπήρξε πλήρης αντίθεση με τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του Υπουργείου και συμφωνήθηκε πως η ΕΕΧ πρέπει να εκδηλώσει δυναμικά την αντίδραση της. Συγκεκριμένα το Υπουργείο πρέπει να δώσει απαντήσεις για τα παρακάτω:
1. Γιατί θεωρείται αναγκαίος, ο εξορθολογισμός και η περικοπή της ύλης μόνο στα θετικά μαθήματα, την στιγμή που π.χ. στην Β' Γυμνασίου καταλαμβάνουν το 20% των συνολικά διδασκόμενων ωρών, ενώ τα γλωσσικά μαθήματα το 37.1% (χωρίς να ληφθούν υπόψιν οι ξένες γλώσσες); Ο "εξαντλητικός ρυθμός διδασκαλίας", το "άγχος και η υπερβολική κούραση" που αναφέρονται ως αιτίες στην σκοπιμότητα της επιχειρούμενης αναμόρφωσης συναντώνται μονάχα στα θετικά μαθήματα;
2. Πως σχεδιάζει το Υπουργείο με ανώνυμες επιτροπές χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις θέσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων; Διαγράφονται οι ανοιχτές διαδικασίες, oi διεξοδικές συζητήσεις και την θέση τους παίρνουν ο αιφνιδιασμός και ο μονόλογος! Η Ε.Ε.Χ. είναι Ν.Π.Δ.Δ. σύμβουλος του κράτους στα θέματα Χημείας και Χημικής εκπαίδευσης, αλλά, καθώς φαίνεται απ' αυτό το μοτίβο που επαναλαμβάνουμε σε κάθε ομιλία μας εξαιρείται το Υπουργείο Παιδείας.
Η ΕΕΧ δεν αντιτίθεται στο να ξεκινήσουν οι προσπάθειες για αναμόρφωση και εξορθολογισμό του περιεχομένου των σπουδών. Αυτό όμως επιβάλλεται να γίνει σε συνεργασία και συνεννόηση με τους επιστημονικούς φορείς και τους εκπαιδευτικούς. Για το θέμα αυτό ίσως είναι αναγκαίος ο συντονισμός και με άλλους επιστημονικούς φορείς
Τέλος ζητάμε σε αντιδιαστολή με την περικοπή της ύλης αλλαγές σε μια σειρά θεμάτων που είναι απαραίτητες για την σωστή διδασκαλία της Χημείας, όπως:
1. Αύξηση των ωρών από 1 σε 2 ώρες για την Β' και Γ' Γυμνασίου ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης και εργαστηριακού μαθήματος. Προσωρινά προτείνεται η Χημεία να γίνεται «παράλληλα» με την Πληροφορική, δηλαδή το μισό τμήμα να κάνει Πληροφορική και το άλλο μισό τμήμα να κάνει Χημεία αντί του ΣΕΠ, όπως γίνεται μέχρι τώρα στη Γ΄ Γυμνασίου.
2. Παρουσία της Χημείας ως ένα από τα βασικά μαθήματα για τις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε σχολές όπως Θετικών Επιστημών, Πολυτεχνικές, Επιστημών Υγείας, Γεωπονικές Σχολές και Γεωργικά Πανεπιστήμια και τα αντίστοιχα ΤΕΙ,
3. Διδασκαλία της Χημείας Γενικής Παιδείας στην ΄Γ Λυκείου. Η Χημεία αποτελεί επιστήμη η γνώση της οποίας είναι αναγκαία για τον πολίτη του σήμερα κ.α.
4. Διδασκαλία της Περιβαλλοντικής Χημείας και από Χημικούς
Τα θέματα αυτά περιγράφονται με σαφήνεια στις θέσεις της ΕΕΧ και έχουν κοινοποιηθεί στο Υπουργείο.
Τέλος σχετικά με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας προτείνεται να προσφέρεται από αναγνωρισμένους φορείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να μπορούν οι απόφοιτοι, για την απόκτηση του, να επιλέγουν το Πανεπιστήμιο της αρεσκείας τους και να έχουν προτεραιότητα. Επίσης να υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης του και μέσω του ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου